bicara tentang kehidupan dari ruang lingkup seorang hamba yang serba kekurangan

Saturday, October 17, 2009

Ukur Baju di Badan Sendiri...

Minggu-minggu terakhir di bulan Syawal ini banyak rumah terbuka dibuat serentak, maklumlah minggu terakhir raya (walaupun raya sebenarnya 1 hari sahaja), kalau buat raya dibulan Zulhijjah kelakolah pulak...

Dah jadi trend sekarang ni, kalau ada rumah terbuka yang terbuka (maknanya dibuat diluar rumah dengan khemah) pasti ada sesi karaoke. Mungkin dah terkeluar dari tujuan asal menyambut hari raya, tapi begitulah yang terjadi trend sekarang ini. Orang yang tak berapa nak puasa akan menyambut hari raya lebih dari yang berpuasa penuh.

Masalah aku dengan sesi karaoke ini adalah dengan pengunjung yang suaranya tak berapa nak masyuk tapi perasan pulak macam Jamal. Dok balon lagu tak putus-putus sampai tersedak-sedak.

Aku berkeriut muka tiap kali penyanyi menarik suara. Pecah gegendang telinga aku mendengar orang macam ni menjerit. Nak ditegur kang takut berkecil hati...

Dalam hidup ini kita perlu realistik, kalau dah tak boleh menyanyi atau suara cukup-cukup makan je eloklah menjerit kat bilik karaoke yang tertutup lengkap dengan dinding sound proof supaya tak menganggu orang lain.

Ni makcik-makcik yang masa muda dulu kempunan tak dapat masuk AF pun turut serta menyumbangkan suara yang sumbang tambah lagi seksa orang keliling.

salam pada katak-katak dikolam...

No comments:

Post a Comment