bicara tentang kehidupan dari ruang lingkup seorang hamba yang serba kekurangan

Friday, July 24, 2009

Ahhh...Tensionnya...

7 hari lagi dateline untuk menyempurnakan projek. Tujuh hari yang cukup pendek untuk menyempurnakan semua perkara-perkara kecil yang akan memberi 'first impression' kepada pelanggan.

Walaupun kerja sudah 95% siap, namun faktor-faktor kecil yang akan menyebabkan dateline ini terbabas!. Sudah berkali-kali aku memeriksa 'check list', masih ada perkara yang belum sempurna, masih ada hal yang terlepas pandang. Cermin penuh dengan cap jari, siling penuh dengan comot-comot hitam akibat dibuka dan dipasang semula dan dibuka lagi dan dipasang semula oleh kontraktor penyaman udara, syelek pintu kayu comot, kunci salah pasang, singki kotor, PABX belum diprogram sebab pelanggan masih belum beri IP address...mana agaknya penyelia aku letakkan mata dia? diponggong agaknya...

Seringnya sewaktu projek aku sedang berjalan BP aku mesti diaras 149-155/90 otherwise masa tak de keje 120/80.

Cuma kali ini projek yang ini tidak memberi aku tekanan yang begitu teruk sebab payment vey-very prompt! Kalaulah semua pelanggan macam ni aman dunia aku!

Anyway, that is why I thrive so hard to impress them. I want the to be ny recurring client. Bukan one off je. So far my sub contractor all had perform to my expectation. God willing this will be a success.

Pray for me..
Salam.

No comments:

Post a Comment