bicara tentang kehidupan dari ruang lingkup seorang hamba yang serba kekurangan

Tuesday, September 1, 2009

Bahang Ekonomi Merudum sudah Terasa

Semalam aku berkesempatan untuk meraikan pelanggan syarikat aku berbuka puasa di De Palma Ampang. Memang kami akan meraikan pelanggan kami tiap-tiap tahun. Kebanyakkannya di De Palma Ampang. Makanan boleh tahan sedap, harga antara yang termurah diantara hotel-hotel di Kuala Lumpur. Sambutan di De Palma boleh dikatakan meriah tiap -tiap tahun.

Cuma hari ini aku perasan satu hal. Jika tahun-tahun dahulu, amat sukar untuk mencari tempat letak kereta dan terpaksa berbaris panjang untuk mengambil makanan. Tapi tahun ini suasana agak lengang. Aku sampai jam 6.45 petang. Biasa boleh dikira dah lewat dan terpaksa cari parking jauh sikit. Tapi hari ini parking lengang!

Suasana dalam dewan juga tidak ramai orang dan tak payah berebut-rebut nak ambil makanan macam tahun-tahun terdahulu. Jika ini boleh dijadikan cermin kepada perubahan trend adan petunjuk ekonomi aku rasa tanda-tandanya tidaklah begitu baik untuk kita semua.

Cuma aku bersyukur kerana masih boleh meraikan pelanggan. Maknanya syarikat aku masih ada pelanggan!

No comments:

Post a Comment