bicara tentang kehidupan dari ruang lingkup seorang hamba yang serba kekurangan

Wednesday, February 3, 2010

Paradoks Kehidupan

Setiap pagi kerja aku dan isteri adalah menghantar anak ke sekolah. Buat waktu ini aku ada dua anak yang bersekolah menengah dan satu sekolah rendah. Tugasan pagi-pagi aku adalah menghantar anak remaja aku ke sekolah menengah. Isteri aku menghantar anak bongsu ke sekolah rendah.

Anak Lelaki aku bersekolah di Desa Tun Hussein sekitar 2km dari rumah aku sementara anak perempuan aku bersolah di Aminudin Baki sekitar 8 km dari rumah aku. Secara logiknya aku harus menghantar anak lelaki aku sekolahnya terlebih dahulu memandangkan sekolahnya hanya 2km sahaja dari rumah kemudian masuk ke Jalan Jelatek terus ke Jalan Ampang-Ampang Hilir Desa Pandan untuk ke Aminudin Baki (perjalanan 10km). Lepas tu terus ke pajabat.

Masalah bagi aku adalah jika aku bertolak dari rumah 6.30 dan mengikut aturan ke DTHO baru ke Aminudin Baki. Aku hanya akan sampai ke Aminudin Baki pada 7.20 pagi dan anak perempuan aku akan dicatat namanya kerana masuk lambat ke sekolah.

Sebaliknya pula jika aku keluar 6.30 pagi dan terus hantar anak perempuan aku dahulu ke Aminudin Baki, KEMUDIAN patah balik ke SMK DTHO, aku akan sampai ke SMK DTHO sekitar pukul 7 pagi!

Begitulah anehnya kehidupan...

No comments:

Post a Comment