bicara tentang kehidupan dari ruang lingkup seorang hamba yang serba kekurangan

Wednesday, June 17, 2009

Cerita jalan-jalan cari makan...

1. Pagi-pagi aku temankan sahabat aku untuk satu sesi taklimat dan lawatan tapak untuk satu kerja membina kuarters di Sg Buloh. Tender untuk kontraktor kelas A. Memandangkan aku agak lapang aku pun setujulah. Nak merasa macam mana kontraktor kelas A punya taklimat. Mula-mula aku tengok ada 2-3 orang je..setengah jam kemudian jadi 3x ganda. Akhirnya aku tengok ada dekat 100 kontraktor! Wow macam kelas F pulak aku rasa!Laaa..banyaknya kontraktor kelas A kat KL!

2. Tengah hari aku dapat panggilan dari sahabat aku yang pernah aku cerita dulu...yang 2 tahun tak de keje tu...syarikat dia dapat pakej ransangan membaiki sekolah dalam 90k. Gomen terus panggil dan ambil inden. Gomen dah bagi siap-siap keje dengan kadar harga sekali. Tapi sipolan ni pulak bagi tau aku keje tak boleh buat dengan harga yang gomen bagi! gitu pulak jadinya..tak ada keje komplen dan dapat keje komplen! Aku tengok ok je..itulah masalahnya bila dapat keje nak sub kat orang.






No comments:

Post a Comment