bicara tentang kehidupan dari ruang lingkup seorang hamba yang serba kekurangan

Saturday, August 29, 2009

Bersedia untuk keruntuhan ekonomi ke 2 dan perubahan zaman

Salam untuk sahabat semua, saya agak jarang mengemaskini blog saya buat masa ini kerana agak sedikit sibuk menyiapkan tugasan tugasan yang diamanahkan oleh pelanggan.

Dalam pada itu sempat juga menjenguk alam maya terutama untuk mengkaji dan melihat perkembangan ekonomi dunia semasa.

Dari pembacaan saya, saya kira dunia akan menghadapi gelombang keruntuhan ekonomi dan pergolakkan sosial yang serius bermula bulan hadapan ( september) hingga tahun 2014. Bagi yang suka membaca klik sini.

Ramai yang meramalkan Amerika Syarika akan menghadapai kegawatan kewangan (klik sini) pusingan ke dua. Hampir seribu bank-bank Amerika akan gulung tikar dalam tempoh dua tahun dari sekarang. Ini akan menjejaskan hampir semua negara dunia.

Dunia juga dijangka akan mula menghadapi krisis bekalan makanan akibat kemarau dan beberapa maslah lain yang dihadapi oleh pengeluar makanan dunia seperti Cina, Australia, Amerika Selatan dan Amerika Utara.

Krisis yang dijangka berlaku bermula musim luruh ini akan menjejaskan semua bahagian dunia kecuali kepada yang mendiami gua-gua di afghanistan atau di Myanmar. Selebihnya akan kena tempiasnya walaupun sedikit.

Huru hara ini akan menyebabkan perang besar-besaran yang akan melibatkan Iran dan Israel. Perang ini perlu untuk menyelamatkan ekonomi Amerika dan sekutunya.

Ini ditambah pula dengan satu fenomena alam yang akan berlaku pada 21.12.2012 iaitu tahun yang diramalkan oleh tamadun Maya dan Cina dimana dunia akan 'berubah zaman'. ini berlaku setiap 5000 tahun.





Pada tahun 2012 juga bumi akan berada pada garisan yang sama dengan matahari dan pusat galaksi. Satu peristiwa yang berlaku setiap 25800 tahun.

Satu fenomena yang dipanggil 'polar shift' yang mungkin menyebabkan matahari terbit dari barat!. Ini sudah dibuktikan oleh kajian sains. Tahukah anda Alaska pernah berada di garisan khatulistiwa?.

Memandangkan kita berada didalam bulan Ramadhan elok kita berdoa banyak2.



No comments:

Post a Comment